< 返回

《廣東歌101+》



作者:牛刀
日期:2021年5月19日

《廣東歌101》係陳詠謙同Sunny Idea嘅音樂企劃(22/4-1/7)。第一期展覽《100首不能不聽的廣東歌》正舉行,邀請眾多音樂人乃至其他組織分享佢哋心目100首唔聽唔得嘅廣東歌──近期聯播YouTube頻道之一「小薯茄」都有份。

精選係殘忍嘅。1980年代至2010年代,每個年代25首,絕對唔夠,正如無綫都識得將《流行經典50強》改做《流行經典50年》。每個年代分期展出,大眾每期可以投選嗰個年代嘅三首代表作。

我比較遲先喺黃志華老師嘅Facebook得知呢個活動。月頭去參觀嗰時,已經輪到90年代,反正我早就同80年代失之交臂。至於90年代嘅歌好多都係過咗先聽返。

從工作人員手中接過三粒珠之後,我就開始十五十六,記低啲歌名,反覆來回,甚至哼住嚟揀,真係天人交戰,好難落手。唔係首首都識,都唔知值唔值得慶幸。一開波就見到王菲同張學友,有《償還》、《每天愛你多一些》同《分手總要在雨天》。情感近乎一面倒之際,睇真啲,見到大熱得咁犀利,就決心濟弱扶傾,捨棄學友。

就算個人對《願》、《甘心替代你》、《情深說話未曾講》、《Crystal》、《愛的呼喚》冇咩感覺,都起碼唔會反感入選。友誼代表作《友共情》、男女合唱代表作《相逢何必曾相識》就更加添啦。舊天王喺當時魅力非凡,黃霑喺博士論文甚至斷言樂壇成也天王,敗也天王。但樂壇唔見得停滯不前,有如一潭徹底嘅死水。江山代有人才出,主唱《天下無雙》嘅新血都上咗神台。

《海闊天空》嘅熱度結合咗家駒最後作同社運聖歌嘅魅力,只係月盈則虧,水滿則溢。首歌本身係失意出走日本,「懷着冷卻了的心窩飄遠方」之後作嘅。用喺社運未免意興闌珊,成為社運金曲更加匪夷所思,費解程度僅次於慨嘆命運無法自主而要妥協嘅《年少無知》(即係《一生不可自決》?)。再講,當年咩歌都係可以玩到爛嘅,一句「今天我」應運而生。後家駒嘅《想你》冇牽涉到呢啲瓜葛,面世之時未到拆夥階段,顯得純淨得多。偏偏,得一自然想二──係咪爭一首《十八》呢?(註:當刻我冇諗起《抗戰二十年》,況且佢係喺00年代先出現。)

權衡輕重,最後揀咗勸君惜取歡愛時嘅《春光乍洩》、律動一新時人耳目嘅《冷戰》同埋具重大時代意義嘅熱門《皇后大道東》。

音樂人同民間組織揀歌之餘,亦揀出廣東歌專屬回憶嘅物品。例如Tim Lui 呂甜揀咗佢讀中學嗰時嘅歌詞簿,上面抄錄咗啲歌詞。唔知係咪要鍾情至此先叫鍾意填詞呢?陳詠謙就有張填詞嘅靈感紙,圍繞住IT狗返工故事,應該唔係《老細我撇先》。

回望過去之餘,企劃亦希望未來有所突破,期待第101首以及更多新作。音樂人交流、作曲填詞工作坊正正為此探討同裝備。呢個場合亦有同耳機品牌、音樂平台嘅合作,例如安排入場觀眾戴無線耳機聽歌手獻唱,開「試音房」享用JOOX app VIP功能。

我抱住唱K嘅心情入咗去玩,話晒好耐冇唱過K喇。K房又瀕死,呢種危機貨真價實過「樂壇已死」。

「樂壇已死」嘅論調絕非新鮮。李純恩2013年踩過填詞人:「香港樂壇之死,就是因為歌詞都死了,感動不了人。」不過作曲人陳輝陽2016年有此論,係緣於佢唔認同《CHOK》值得攞金曲金獎,不齒小圈子豬肉獎,難以相提並論。再者,陳輝陽本人仲有小額作曲,足以證明佢冇心死。

此一時彼一時,當年已成歷史。而家分眾嘅趨勢更加明顯,易啲接受百花齊放,話唔埋Swing都會彈返起。鍾唔鍾意樂壇新氣象都好,一日仲有人討論,仲有人做音樂,香港樂壇就肯定仲有影響力,點都唔會死。將心力擺喺點樣做好佢,點樣繼往開來,點樣超越101,意義會大好多。

全文 1133 字 (唔計英文、空格、標點)