< 返回

《從禁穿越宮鬥情節抑制懷舊與諷今:歷史作為當下嘅產物》



作者:牛刀
日期:2019年2月4日

https://www.facebook.com/rose.yanger/posts/2324031720949424

文本開放,詮釋多元,本身就同箝制多多嘅環境格格不入。講到尾,只有明抑或暗、嚴抑或鬆、多抑或少之分。

莫講話穿越時空呢種手段帶嚟改變係「膽大包天」,淨係背後嘅懷舊精神,就經已「其心可誅」。懷舊,就代表今不如昔;只憑感覺,無關事實——就算過去未必真係咁美好,想像中亦只有美好。唔好笑啊,政治嚟講,香港有啲人咪又係咁。

只係,講到禁宮鬥嘅原因,我有啲質疑,係咪真係有咁多觀眾單單從衣着打扮就一葉知秋。

//甚至連滿人不裹小腳、戴耳環必須一耳三鉗這種細節都跑出來,擺明說了大清國不是跟漢人一路的,是只把漢人當奴僕的外族帝國。//

打個譬喻,就算打邊爐係文化一部份,斷估冇乜人夠膽而又有「資格」話自己觀察一下打邊爐就當堂洞悉文化底蘊、深層價值啩。再者,對我嚟講,相比起表面工夫,將「喳」糾正做「嗻」先係更加着重細節——ja係「平」(價廉,peng4)咁解,je先係應答詞。

畀我嘅話,我會吹佢有借古諷今之嫌。方丈份人好小器,小熊維尼都唔畀你。《延禧攻略》、《如懿傳》都係以乾隆帝做主角,《經濟學人》又key過後清天朝「元首」個頭落乾隆肖像度,仲唔係將「元首」同朝內中衰嘅「十全老人」相比,諷刺其人好大喜功,大行霸道,實行大國崛起,向外「開拓」(exploit),帝國殖民,詛咒新時代中國特色社會主義此路不通,招致滅亡?

點都好,其實不外乎怕以史為鑑,重溫、再發掘之後,考驗同挑戰固有中國國族史觀啫。傻豬嚟嘅,怕都冇用㗎。保存落嚟嘅歷史事實先至一成不變㗎啫,歷史有史見史觀,自有公論,同當下互動加嘛。

全文 519 字 (唔計英文、空格、標點)