< 返回

《何解網絡咁多無質素既抽水文?》



作者:白雲城主
日期:2016年1月12日

今日想講下點解網絡到咁多無質素既抽水文。
 
以我自身經驗,我自己既PAGE,多LIKE可以有一百幾十個LIKE,少則可以得十幾個LIKE,平均就有三四十LIKE。最多同最少LIKE可以相差十倍。
 
有人可能想問,LIKE真係咁重要?我會話,係呀,的確好重要。對一般小市民,網上寫嘢係無收入,唔存在廣告收益既問題。我問自己,點解要寫嘢?我寫既嘢多數同語言文字有關,係社會議題,想多多少少都可以影響到大眾。如果一開始就知道POST出來係乜人睇,我就唔想用時間去寫出來。因為我係FB寫得既嘢,多數我自己已經思想過無數次,如果唔係有人睇我根本唔洗寫出來。
 
而家推普機雷厲風行,大眾唔關心自己既語言文化,捍衛粵語又有一大班豬隊友,想改變呢個風氣唔容易。越多LIKE,代表文章受眾廣泛,影響到既人越多。除左關乎自身存在價值,成就感等個人心理因素,更加係同影響力多寡有關。
 
以上講左幾個寫抽水文呃LIKE既原因,我諗除左我自己係咁,其他人既原因都係同我相若。如果有得揀,寫文題材相似,你想有百位數LIKE,定個位數LIKE?
 
好多時,辛辛苦苦用一粒鐘打篇嘢出來,結果大家TOO LONG DIDNT READ我,個位數LIKE。求其寫幾分鐘抽下水,主題鮮明,立場堅定,可以有百位數LIKE。我本身了然於胸既嘢,好多時得個位數LIKE,仲寫來做咩,博乜?好多時見到自己既心血得個位數LIKE,就嬲到想將佢沖成符水飲撚左佢算系數。長文要多人睇,係好特殊既情況之下先可以做到,唔可以事先完全準確預測,唔係下下話有麝自然香,好文自然多人睇就做到。
 
咩情況下我唔介意幾多LIKE呢?只有一種情況,就係純學術文章,呢啲文章我寫來係自娛,多數唔POST出來,偶爾POST出來都唔期望多人睇。我電腦到仲有篇詩經既論文,不過無諗過放係網絡比人睇。訓詁音韻去到太專門既地步,就唔係大眾事,一般人亦無興趣知,我亦唔期望佢地想知。因為時間有限,一個人無時間咩都深入去學。但係社會議題唔同,越多人知越好,牽涉既亦唔係咩高深理論,自然係越多人睇到越好。

全文 671 字 (唔計英文、空格、標點)