< 返回

《香港需要一場『文藝復興』》



日期:2019年11月22日

[寫一篇更長更趕客既]一直都講香港需要一場『文藝復興』[1],呢個就係不論和理非、勇武,所有市民都應該要參與同埋藉此改變自己既生活同陋習既野。要繼續落去,必須身體力行,融入生活,咁樣先可以講所謂既短期、速食,變成長期、甚至內化 (Internalise),變成『呼吸』[2]一部份。
 
最近負面情緒太多,你話我阿Q都好,我都舉另外一D野黎平衡番,從呢一點去切入,我唔可以話已經見到曙光咁ON9,但呢個係一個俾『我仲可以點做』既人思考同行動既方向。例如今次政府同黑警前所未有既惡行,令到所有一直圍繞住佢地中心既建制環境出現雪崩式歹解。呢個我唔係講政治,因為政治係制度既不公,佢地仍然係牢不可破。但係例如罷搭港鐵、罷睇TVB等廣告商遠離、罷食美心,都收到一D成效。
 
或者無數據只能夠9UP,或者佢地盤數仲有錢賺,但呢個係有阻嚇作用。而更可怕既可能係民眾都有既寒蟬效應:下你仲食美心?我唔同你玩LU。你信流言?你唔好同我企埋一齊。咁或者有可能令到更多人都會係一段時間唔再幫襯。當然難度好大,香港人都係善忘,但如果要徹底改變香港既生態,呢D所謂幫襯小店,建立所謂既黃色經濟圈,甚至係生活圈,就可以非常強大:
 
尤其是當黑警取笑市民食生命麵包,話自己去深圳梳乎,呢種明確分成敵我既心態,絕對有可能會拖死強國既大灣區、一小時生活圈規劃。當青年人意識到當黑警為敵,絕不能同佢地為伍(呢D就係港獨之父不斷強調既恥以為伍)既時候,出現全方位抵制,呢個就會令到本身未成形既國家戰略規劃,可以一下子完全消解於無形。所以豬隊友一樣都會發揮佢地既效用。就係佢地以為做多左就得,但短期無野,長期野無兼顧,就係佢地同大陸政治唔考慮夠周全既致命弱點。
 
從另一邊再深入講,香港精神一直係過去二三十年存在極度真空。因為獅子山精神,所謂陳健波既收成期,辛苦過就成功上岸,呢種拼博精神,完全同年青人CONNECT唔到。今次林鄭成功令到全香港新一代同行,反而就係更不畏強權,以個人精神大家一齊做好自己份內事去達成保衛既核心價值。其實不外乎都係自由民主之類。不過今次真係以身體力行方式去爭取,成件事就唔同晒。
 
香港係歷史同政治原因,一直無辦法主流汲收西方耶教既果種普世大愛價值,亦無辦法以中國儒家果種封建思想行落去。而呢種真空變左咁多年只係追求經濟利益,崇尚物質享受。教育極度重視經濟金融,較為輕視文藝同埋人文精神。家長同學生一貫都視之為無前途既玩玩下科。去得讀大學,就一定要讀神科,LAW,MEDIC。但係今次可能可以提供契機改變呢個現象:
 
大家會想再研究香港應該係有D乜。精神係乜。堅持既野背後除左守護屋企既即係乜?本土即係乜?只係講廣東話即係乜?我地會唔會突然有番自己既土產?整自己既工藝?文學?音樂?繪畫?又例如:今次連儂場既畫,有咩技藝係入面?可唔可以代表到香港一D野?有咩承傳?有咩故事?有咩主義?有無本地同外國學者會一齊搜集,做資料庫,一個個研究?年青人有無機會去塑造一個屬於番自己鍾意既香港做家,然後大個可以同番其他人講,呢個先係屬於我地既__精神?
 
好多人都崇尚既日本文化,係因為人地有佢地完整既一套。人地可以係概念玩到離題萬丈,但人地亦都可以整到一件野,有藝術色彩之餘,完全融合自己既生活。了解到死物同人類都可以有情感,有溝通,有玩味。然後有晒歷史背景同意義,就會有人慕名而至,之後一睇到,就即刻講得出:呢件就係__派__出產既一個石碗。背後可以接通番日本精神。我地香港主流依家除左恆生指數,中原指數,似乎有排都未建構到呢個內涵同底蘊。你做唔做?
 
好多人都會質疑,批評,擔心香港好亂。我絕對唔會鼓吹D乜野,只係我想同大家講,我地除左都係渺小既人有七情六欲會心痛會憤怒之外,係物理學入面亦都經常會講,亂中可能會重新得到新既秩序,粒子既運動就會產生新既化學反應。呢場運動最後點無人知,但不斷走落去可能會催生一D新既,前所未有,可以傳之後世既強大野。再講落去,就太白,或者會俾人鬧,所以點都即止,最後都係果句:
 
唔好只係建議。唔好停止思考。更加唔好停止行動。諗到咩,做啦樣。唔好再等啦。呢個所成就既氛圍,可能會成為強權最懼怕既野,都話唔埋架。但呢D野唔會只單單投一張票就會換得到。問題係能唔能夠貫徹始終。
 
如果可以為左虛無飄渺既野徹底改變自己既生活習慣。香港一定仲有得救。但如果平日繼續TVB,淘寶,食美心,搭地鐵。得閒食下人血饅頭,SHARE下內容農場,人地講你就信,完全唔理邏輯係邊,連基本客觀事實都不顧,香港就一定無得救喇。
 
[1]究竟 Renaissance 其實係咪又係時代革命黎?留番俾大家思考下。
[2]無睇鬼滅之刃?快D去睇喇。

全文 1622 字 (唔計英文、空格、標點)