< 返回

《反對TSA嗰班家長, 唔係反對操練,而係反對「唔計分嘅操練」啫》



作者:林璃蝶
日期:2015年12月6日

【反對TSA嗰班家長,唔係反對操練,而係反對「唔計分嘅操練」啫。】

呢一段時間,我望住啲香港家長,好似望住一直認識嘅好朋友變咗另一個人咁,變得好陌生,同以前嘅印象完全唔同。香港家長一下子由「迫仔女學樂器學運動嘅怪獸家長」跳升至「想仔女無功課可以有時間打下機嘅慈母」,我真係接受唔到突然之間咁大變化。

喺呢個咁痴線咁變態嘅香港教育制度,家長明明一直都係幫兇。

家長想仔女入名校->名校多人報->提高入校門㰖->家長迫仔女背A for Astronaut

家長一返到屋企,如果見到個仔打緊機,第一句一定問:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
「做哂功課啦﹖」

根本啲家長就係驚學校唔比功課,我聽過不同嘅家長話:
「點解升咗中學好似無乜功課﹖」
「呢間學校教啲嘢好似太簡單。」
「個仔成日打機,好似唔洗溫書咁。」

爭取零功課﹖快樂童年﹖收皮啦。我敢保證,就算取消TSA,啲細路都係咁慘。啲家長問心,係咪真係睇住仔女考得唔好,都可以放心先﹖

我屋企有個活生生例子。我細佬讀書唔好,repeat緊,佢根本唔鐘意讀書。家母又想佢讀書成績好啲,又想佢開心。我話,你無得咁㗎wor,佢根本唔鐘意讀,點讀都唔會開心,唔可以咁貪心又要佢開心又要佢讀書,你只能二選一。佢回應,唔係想迫佢讀書,只係唔想佢喺學習搵到挫敗感,想佢喺成績有滿足感。Sorry講句我覺得根本係bullshit。一個人係唔鐘意讀書就唔鐘意,就要發掘另一種潛能㗎啦。就好似你要我學韓文咁,我係唔鐘意就唔會學得好,你迫我學我就係會唔開心,掉返轉我學日文就好開心,咁解咋嘛。每一個長短處都唔同,有啲人就係唔啱讀書。

講遠咗。我想講,香港嘅家長幾乎無一個係可以放心仔女唔讀書,去發展另一種潛能。就算你鐘意踢波,都唔該讀好啲書先。讀書係first priority,其他嘢你要讀好書先好講。當然,唔係咁諗嘅家長都有嘅,不過我真係未遇過啦,至少我家兩老已經唔係。我永遠都會記得會考拎2x分順利升原校有突個晚,我屋企人同我講「如果你打少啲機會考得仲好」。香港嘅家長就係咁,就算考得好,都要考得更好,唔可以比佢見到你有一刻係打緊機。呀仲有,個句「點解人地做到你做唔到」,我呢世都會記得。

我唔係話憎我嘅父母,只係想講我父母係大多數,咁樣嘅家長係好正常好common。所以我先話,個啲走出來話「零功課」嘅家長⋯⋯可能現實真係存在嘅,我真係未見過啦。

其實政府要解決TSA爭議,只要將TSA計入學生嘅成績就得啦,最好計埋入升大學JUPAS嘅得分,咁啲家長即刻收哂聲,聽日開始買定啲補充同啲細路操到入大學呀 (姆指)

(有啲point可能係之前睇過,但搵唔返邊個post,如有撞idea,可加返credit。)

全文 865 字 (唔計英文、空格、標點)