< 返回

《有感而發》



作者:哲學仔
日期:2017年5月5日

社會嘅黑暗在於一步步將人一生嘅激情吞食殆盡,變成行屍走肉。

人嘅靈魂本來應該係自由嘅,但係偏偏由出世開始,就有人幫你規劃未來,話畀你知要做咩,要點做。

點解要讀書呢?點解要讀大學呢?點解要打工呢?點解要畀呢啲嘢支配住自己一生呢?

被呢啲嘢支配住嘅齒輪永遠唔會明白自由嘅靈魂對社會嘅咆哮。

人一生最慘嘅唔係肉體被囚禁,而係靈魂被父母學校社會嘅價值觀所鎖住,肉體失去自由,意志自由,終有可能衝破牢籠;但係靈魂失去咗激情,人就連反抗都唔識。

點解人要讀文學、哲學呢?理科雖好,但係欠缺咗嗰種令人拷問生命、家庭、社會嘅力量,只有喺人踏出質疑一切嘅一步時,佢嘅意志先係自由嘅。

人同動物最大嘅唔同唔在於道德、律法、社會甚至理性,而係人對生命嘅激情,呢種係欲望嘅昇華,提升至對生命嘅喜愛。

但係呢種激情往往會帶嚟破壞、唔穩定,所以社會先要透過種種手段維穩。

呢種追求安穩、安逸嘅生活態度喺到慢慢蠶食我哋嘅激情,中產家庭、有錢家庭出生嘅細路之所以容易成功,有成就,唔單單在於佢哋受嘅良好教育,而係在於佢哋「覺醒」嘅機會比較大。貧困家庭嘅細路容易自卑、細個貧困潦倒,大個想盡一切辦法脫貧,追求安穩,更加冇條件畀佢追尋夢想,對生命嘅激情慢慢消磨。

Acting in accordance with your nature.

唔好受大眾之見所擺佈,呢個就係人同齒輪嘅分別。

人同齒輪嘅分別唔單單在於能力,更加關乎對生命嘅激情。

哲學、文學可以為人帶嚟嘅就係思想上嘅解放。

所以喺我睇嚟,其實大學入面教人讀文學嘅方法根本本末倒置,點解我要知個作者想講咩?更加重要嘅係我睇到啲咩。就算有作者已死,我哋要做嘅都唔係解讀個文本,而係解讀自己,self-knowledge。

全文 593 字 (唔計英文、空格、標點)